Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.


Hayvanlar için Sanskritçe isimlerin, Hindu tanrılarının ve mitolojik figürlerin pozların isimlerinde bulunması yaygındır. Ayrıca, çeşitli şekillerde İngilizceye çevrilebilecekleri için yazımdaki varyasyonları da göreceksiniz. Bazı pozların farklı yoga geleneklerinden geldiği için birden fazla adı vardır.


Yoga Asana Pozları Hareketleri Tarihi

Asana, duruş veya koltuk anlamına gelen Sanskritçe bir kelimedir. Arkeolojik kayıtlardan ve birincil kaynak materyallerden yorumlandığı gibi, ilk yoga asanaları büyük olasılıkla meditasyon için oturmuş konumlardı. Üçüncü yüzyılda yazılan Patanjali'nin "Yoga Sutraları" nda tanımlanmışlardır.


Asanalar, fiziksel hareketleri ve nefes alma tekniklerini birleştiren bir yoga dalı olan Hatha yoga uygulamasının bir parçasıdır. "Hatha Yoga Pradipika" 15. yüzyılda yazılmıştır ve 11'i oturma pozisyonu olmak üzere sadece 14 pozisyonu tanımlamaktadır.


Yoganın tarihinde (Batı fiziksel kültür hareketinin etkisiyle) çok yakın zamana kadar asana bu kadar geniş bir poz dizisi geliştirdi ve yoganın en yaygın uygulanan yönü haline geldi. Bunu anlamak, asana'nın bin yıl boyunca kutsal kabul edilen statik bir uygulama olmadığını kabul etmek için uzun bir yol kat ediyor. Aksine, sürekli gelişiyor. Geçen hafta icat edilen bir poz, 1940'lardan veya 16. yüzyıldan daha az meşru değil.


Bikram Choudhury, 2007'de 130 asanayı patentlemeye çalıştı. ABD Patent Ofisi, asanaların iddia ettiği şekilde patentlenemeyeceğine karar verdi.Daha sonra Hindistan hükümeti, asanaları halka açık bir veri tabanında yayınlayarak kamu malı olarak tutmaya çalıştı. .

Son Gönderiler

Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.



...

Devamını okuyun

Online Yoga Başlangıç Programı

Online Yoga Başlangıç Programı Ceren Bodur tarafından hazırlanan 4 hafta süren 8 derslik bir programdır.

Yogasoul'a gelen yoğun talepler üzerine Yoga Başlangıç programımıza 1 Aralık 2020 tarihinde hem online hem de stüdyomuzda olacak derslerimiz ile başlıyoruz.

Peki programımızda neler öğreneceksin.

...

Devamını okuyun

Handstand Yapman İçin 5 Faydalı Neden

HANDSTAND YAPMAK İÇİN SİZE 5 SEBEP

1) Üst Bedeni Kuvvetlendirir

Hergün belirli sürelerde Handstand yapamaya çalışmak veya yapmak yüksek miktarda omuz, sırt ve kol gücü kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Gücünüzü artırmak için günde 5-10 sn setler halinde toplamda 1 veya 2 dk duvarda veya yardımsız durmanız halinde üst vücut kaslarınızda hızlı değişimi sizde görebilirsiniz.

2) Dengenizi Artırır

Daha önce Handstand de durmayı denediyseniz, kendinizi kaldırabilmek için güçlü olamanızın gerekliğinin yanında en önemlisi de dengeleme becerilerine sahip olmanız gerekmektedir.

Özellikle herhangi bir yardım almadan Handstand yapmayı denerseniz, kaslarınız üzerinde tam kontrol sahibi olmanız ve düşmemeniz için sürekli olarak küçük ayarlamalar yapmanızı gerekmektedir.

3) Ruh Sağlığınızı Artırır


...

Devamını okuyun

Adres

Birlik Mahallesi 486. Sokak No 7 Çankaya Ankara

Telefon

03124950500

Çalışma Saatleri

Haftaiçi : 10:30 - 20:30

Haftasonu: 10:30 - 16:00

E-Posta

info@yogasoul.com.tr

Yabancı kalmayın, bize ulaşın!

İletiniz en kısa sürede değerlendirilerek tarafınıza dönüş sağlanacaktır. İlginiz için Yogasoul ekibi olarak teşekkür ederiz.

Mesajınız başarıyla gönderildi. Teşekkür Ederiz!
Lütfen e-posta adresinizi ve mesajınızı doğru ve yazınız