YOGA NEFESİ NEDİR

Nefes teknikleri yoganın önemli bir parçasıdır - sadece yoga yaparken odaklanmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda stresi azaltmaya, sinir sistemini rahatlatmaya ve zihni sakinleştirmeye yardımcı olabilir.

Bir yoga ve meditasyon öğretmeni ve "Art of Attention" nın yazarı Elena Brower, yoga nefes teknikleri aynı zamanda "way into meditation," sunuyor. Bayan Brower, son yıllarda yoganın fiziksel yönlerine odaklanan daha fazla insanın meditasyona doğru ilerlediğini, çünkü "düşünme, bırakma ve yeniden ayarlama için zamana ihtiyaç duyduklarını" söylüyor.

İşte bir yoga dersine dahil edilebilecek birkaç nefes alma tekniği:


Abdominal Solunum: Diyafragmatik veya karın solunumu olarak da adlandırılan bu, temel yogada bulacağınız en yaygın solunum tekniğidir. Genel olarak sağlıklı ve verimli nefes almanın desteklenmesine yardımcı olur.


Dene:


Nefes alırken karnınızı şişirin.

Karnınızı olabildiğince fazla havadan boşaltmaya çalışarak nefes verin.

Ujjayi veya “muzaffer” nefes: Bu tür derin nefes alma, nefes akışını yavaşlatmanıza ve yumuşatmanıza izin verir. Genellikle öğrencilerin pozlar arasında hareket ederken nefeslerini düzenlemelerine yardımcı olmak için akış derslerinde kullanılır.


Dene:


Boğazınızın arkasındaki kasları sıkın ve ağzınız kapalıyken nefes alıp verin.

Bazıları bu nefes alma tekniğinin Darth Vader'a benzediğini söylüyor; diğerleri okyanusa benzediğini söylüyor. Her durumda, ses yalnızca sizin için duyulabilir olmalıdır; komşunuzun bunu duyması gerekmez.

Aralıklı veya kesintili soluma: Bu tür solunumda öğrenciye, inhalasyon veya ekshalasyon veya her ikisi sırasında nefesi duraklatması ve tutması talimatı verilir. Nefesi kontrol etmeyi öğrenmeye başlamanın iyi bir yoludur, özellikle daha ileri yoga nefes tekniklerini denemek istiyorsanız.


Dene:


Tamamen nefes alın.

Nefesin üçte birini serbest bırakın.

Duraklat.

Nefesin üçte birini daha serbest bırakın.

Duraklat.

Nefesin geri kalanını verin.

Tekrar et.

İsterseniz, ekshalasyon sırasında birkaç tur aralıklı nefes alabilirsiniz.

Alternatif burun deliğinden nefes alma: Bu tekniğin sinir sistemini dengelemede etkili olduğu söylenir ve meditasyondan önce denenmesi iyi bir fikirdir.

Dene:


Bir burun deliğini kapalı tutun ve açık burun deliğinden nefes alın.

Açık burun deliğinden nefes verin.

Ellerinizi değiştirin ve açık burun deliğini kapatarak kapalı burun deliğini serbest bırakın.

Açık burun deliğinden nefes alın ve nefes verin.

Birkaç kez tekrarlayın.

Son Gönderiler

Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.



...

Devamını okuyun

Online Yoga Başlangıç Programı

Online Yoga Başlangıç Programı Ceren Bodur tarafından hazırlanan 4 hafta süren 8 derslik bir programdır.

Yogasoul'a gelen yoğun talepler üzerine Yoga Başlangıç programımıza 1 Aralık 2020 tarihinde hem online hem de stüdyomuzda olacak derslerimiz ile başlıyoruz.

Peki programımızda neler öğreneceksin.

...

Devamını okuyun

Handstand Yapman İçin 5 Faydalı Neden

HANDSTAND YAPMAK İÇİN SİZE 5 SEBEP

1) Üst Bedeni Kuvvetlendirir

Hergün belirli sürelerde Handstand yapamaya çalışmak veya yapmak yüksek miktarda omuz, sırt ve kol gücü kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Gücünüzü artırmak için günde 5-10 sn setler halinde toplamda 1 veya 2 dk duvarda veya yardımsız durmanız halinde üst vücut kaslarınızda hızlı değişimi sizde görebilirsiniz.

2) Dengenizi Artırır

Daha önce Handstand de durmayı denediyseniz, kendinizi kaldırabilmek için güçlü olamanızın gerekliğinin yanında en önemlisi de dengeleme becerilerine sahip olmanız gerekmektedir.

Özellikle herhangi bir yardım almadan Handstand yapmayı denerseniz, kaslarınız üzerinde tam kontrol sahibi olmanız ve düşmemeniz için sürekli olarak küçük ayarlamalar yapmanızı gerekmektedir.

3) Ruh Sağlığınızı Artırır


...

Devamını okuyun

Adres

Birlik Mahallesi 486. Sokak No 7 Çankaya Ankara

Telefon

03124950500

Çalışma Saatleri

Haftaiçi : 10:30 - 20:30

Haftasonu: 10:30 - 16:00

E-Posta

info@yogasoul.com.tr

Yabancı kalmayın, bize ulaşın!

İletiniz en kısa sürede değerlendirilerek tarafınıza dönüş sağlanacaktır. İlginiz için Yogasoul ekibi olarak teşekkür ederiz.

Mesajınız başarıyla gönderildi. Teşekkür Ederiz!
Lütfen e-posta adresinizi ve mesajınızı doğru ve yazınız