YOGA NEDİR

Yoga, fiziksel bir çalışmadan daha fazlası, tam bir zihin ve vücut egzersizidir.

Belirli nefes alma teknikleri ve meditasyon ilkeleriyle birlikte poz adı verilen bir dizi özel egzersiz, bir yoga dersinin yapı taşlarıdır. Bir poz acıya neden oluyorsa veya çok zor oluyorsa, öğrencilere yardımcı olmak için yapılabilecek varyasyonlar ve değişiklikler vardır. Bloklar, battaniyeler ve kayışlar gibi aksesuarlar - hatta sandalyeler - pozlardan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olmak için kullanılabilir. Yoga herkese uyan tek beden değildir: Sizin için en iyi yoga egzersizi, kişisel ihtiyaçlarınıza ve hedeflerinize bağlı olacaktır.

Düzenli bir yoga uygulamasının faydaları çok fazladır. Bir psikobiyolog ve sertifikalı Iyengar yoga öğretmeni olan Roger Cole, genel olarak, eksiksiz bir yoga egzersizi, sırtınızı ve eklemlerinizi sağlıklı tutmanıza, genel duruşunuzu geliştirmenize, kasları gerip güçlendirmenize ve dengenizi geliştirmenize yardımcı olabilir, diyor. Dr. Cole, Yoganın ayrıca “derinlemesine rahatlatıcı ve canlandırıcı bir onarıcı yanı” olduğunu söylüyor. "Her yoga seansında gevşeme var."

Ayrıca, "Yoga as Medicine" kitabının yazarı Dr. Timothy McCall, yoganın nefese odaklanması sizi sakinleştirebilir ve vücudunuza daha duyarlı olmayı öğrenmenize yardımcı olabilir ve bu daha kolay hareket etmenize yardımcı olabilir.

Son yıllarda giderek daha fazla araştırma, yoganın geniş kapsamlı sağlık yararlarını ortaya koymaktadır.

Araştırmalar, yoganın yardımcı olabileceğini gösteriyor:

Sırt ağrısını azaltın: Haftalık yoga dersleri, yoğun, düzenli esneme seanslarının yanı sıra bel ağrısı semptomlarını da hafifletir.

Kemikleri güçlendirin: Küçük bir çalışmada, yoga uygulayıcılarının, kontrol grubundaki insanlara kıyasla omurgalarında ve kalçalarında kemik yoğunluğunun arttığı gösterildi.

Dengeyi geliştirin: Bir çalışmada erkek sporcular, 10 haftalık yoga derslerinden sonra rutinlerini değiştirmeyen kontrol grubundaki sporculardan daha iyi denge gösterdi.

Zihinsel gerilemeyi önleyin: Bir çalışmada, beyin eğitimi egzersizi yerine yoga ve meditasyon kombinasyonu yapan katılımcılar, denge, derinlik algısı ve denge için önemli olan bir hatırlama türü olan görsel-uzamsal bellek testinde çok daha iyi performans gösterdi. nesneleri tanıma ve dünyada gezinme yeteneği.

Stresi azaltın: 72 kadınla yapılan bir araştırma, Iyengar yoganın zihinsel rahatsızlığı ve stresin ilgili psikolojik ve fiziksel semptomlarını azaltmaya yardımcı olduğunu buldu.

Depresyonu hafifletmek: Kronik obstrüktif akciğer hastalığı veya C.O.P.D. olan kömür madencileri üzerinde yapılan bir çalışmada, yoganın depresyon ve anksiyeteyi hafiflettiği gösterilmiştir.

Eski Ama Yabancı Değil

Yoga eski Hint felsefesine bağlıdır, bu nedenle yoga pozlarının hem Sanskritçe hem de İngilizce isimleri vardır - örneğin adho mukha svanasana daha yaygın olarak aşağıya bakan köpek olarak bilinir - ve her ikisini de bir sınıfta duyabilirsiniz.

Ancak hiç yoga dersi denememiş olsanız bile, bazı yoga pozlarına aşina olabilirsiniz. Hiç bir tahta denedin mi? Yoga yaptın.

Dünyanın dört bir yanındaki eğitmenler ve fitness dersleri, kolej ve profesyonel spor takımlarından bahsetmeye bile gerek yok, güçlü bir zihin-vücut kondisyonlama biçimi olarak yogayı daha geleneksel egzersizlere dahil ederek sporcuların daha iyi nefes almalarına ve odaklanmalarını artırmalarına yardımcı oluyor.

Örneğin, Seattle Seahawks ve Los Angeles Clippers, bir takım ortamında yoga pratiği yapıyor ve basketbol yıldızı LeBron James ve tenis şampiyonu Novak Djokovic dahil olmak üzere birçok üst düzey spor profesyoneli, antrenman programlarına yogayı dahil etti.

Yoga öğreten eski bir kişisel antrenör olan Derek Cook, "Bir yoga uygulamasının dikkat odaklama ve hizalama-honlama potansiyeli, daha atletik, patlayıcı ve jimnastik çabaları için sağlam bir tamamlayıcıdır" diyor

.

Son Gönderiler

Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.



...

Devamını okuyun

Online Yoga Başlangıç Programı

Online Yoga Başlangıç Programı Ceren Bodur tarafından hazırlanan 4 hafta süren 8 derslik bir programdır.

Yogasoul'a gelen yoğun talepler üzerine Yoga Başlangıç programımıza 1 Aralık 2020 tarihinde hem online hem de stüdyomuzda olacak derslerimiz ile başlıyoruz.

Peki programımızda neler öğreneceksin.

...

Devamını okuyun

Handstand Yapman İçin 5 Faydalı Neden

HANDSTAND YAPMAK İÇİN SİZE 5 SEBEP

1) Üst Bedeni Kuvvetlendirir

Hergün belirli sürelerde Handstand yapamaya çalışmak veya yapmak yüksek miktarda omuz, sırt ve kol gücü kazanmanıza yardımcı olacaktır.

Gücünüzü artırmak için günde 5-10 sn setler halinde toplamda 1 veya 2 dk duvarda veya yardımsız durmanız halinde üst vücut kaslarınızda hızlı değişimi sizde görebilirsiniz.

2) Dengenizi Artırır

Daha önce Handstand de durmayı denediyseniz, kendinizi kaldırabilmek için güçlü olamanızın gerekliğinin yanında en önemlisi de dengeleme becerilerine sahip olmanız gerekmektedir.

Özellikle herhangi bir yardım almadan Handstand yapmayı denerseniz, kaslarınız üzerinde tam kontrol sahibi olmanız ve düşmemeniz için sürekli olarak küçük ayarlamalar yapmanızı gerekmektedir.

3) Ruh Sağlığınızı Artırır


...

Devamını okuyun

Adres

Birlik Mahallesi 486. Sokak No 7 Çankaya Ankara

Telefon

03124950500

Çalışma Saatleri

Haftaiçi : 10:30 - 20:30

Haftasonu: 10:30 - 16:00

E-Posta

info@yogasoul.com.tr

Yabancı kalmayın, bize ulaşın!

İletiniz en kısa sürede değerlendirilerek tarafınıza dönüş sağlanacaktır. İlginiz için Yogasoul ekibi olarak teşekkür ederiz.

Mesajınız başarıyla gönderildi. Teşekkür Ederiz!
Lütfen e-posta adresinizi ve mesajınızı doğru ve yazınız