PHALAKASANA PLANK POSE SOPA DURUŞU





Phalakasana (Plank-Sopa Duruşu) Fiziksel Faydaları :


Phalakasana ( Plank Pose ), çekirdek kas gücünü oluşturmak için mükemmel bir pozdur. Dayanıklılığınızı artırır ve dört mide kasına, yani karın, enine abdominis, iç ve dış obliklere odaklanarak metabolizmanızı geliştirir. Ayrıca göbek ve karın kaslarınızı sıkılaştırır ve göbek yağını azaltır.


Bu pozu uygulamak, sırt kaslarına olan güveninizi azaltır ve günlük egzersizler ve diğer aktiviteleri gerçekleştirmek için çekirdek kaslarınızdan yararlanmanızı sağlar. Böylece belinizdeki ağrı azalır.


Plank Pose uykusuzluk, migren, menopoz ve osteoporozu hafifletir. Aynı zamanda stresi de azaltır.


Bu asananın düzenli olarak uygulanması yeni kemik dokusu oluşturur. Bu kemiklerinizi güçlendirir ve daha sağlıklı hale getirir. Ayrıca omurganızı güçlendirir, böylece duruşunuzu iyileştirir.


Enerjik Faydalar:


Phalakasana, zihinsel dayanıklılığın geliştirilmesine yardımcı olur. Kendinize meydan okumaya devam etmenizi sağlar.


Bu asana, Solar Pleksus (Manipura) Çakrayı uyarır ve dengeler. Vücudunuza enerji artışı sağlayan dış ve iç ısı biriktirmenize izin verir.


Tapas tutku, heyecan ve disiplini ifade eder. Plank Pose'u gerçekleştirmek, hem pratik yaşamınızda hem de duruşunuzda Tapas'ın artmasıyla sonuçlanır. Tutkunuzu ateşler ve sınırlarınızı zorlamanıza izin verir.


Bu poz aynı zamanda zihninizi sakinleştirir ve depresyon belirtilerini hafifletir. Bununla birlikte, ruh halinizi de iyileştirebilir ve kendiniz ve çevreniz hakkında mutlu hissetmenizi sağlayabilir.


Kontrendikasyonlar:


Plank Pose basit bir poz olsa da, yine de bunu yaparken çok dikkatli olmalısınız. İşte bu pozu uygularken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey.


Bu asana, yüksek tansiyon hastalarına çok zararlı olabilecek göğüs üzerine çok fazla baskı uygular. Bu poz konsantrasyon ve odaklanma gerektirdiğinden, anksiyete bozukluğu olan kişiler bunu uygulamamalıdır.


Ayrıca, karpal tünel sendromu olan insanlar, bu poz dirsekler ve bilekler üzerinde önemli bir stres yarattığı için Phalakasana'ya ayrı bir önem vermelidir. Son olarak, el bileği, kol veya bacak yaralanmasından muzdaripseniz, bu asanayı yapmaktan kaçının.

Son Gönderiler

İleri Seviye Yoga Programı

İleri seviye Yoga programı.4 hafta boyunca toplam 8 ders.Bu program bir süredir yoga pratiği yapan herkes için uygundur. Pratiğinizi geliştirmenize yardımcı olacak bu program dışardan bakıldığında zor görünen asanaların hizalanmaları ve çalışma teknikleri üzerine bilgiler içeriyor. Doğru teknikler ve disiplinli çalışma sonunda pozların aslında göründüğü kadar zor olmadığını farkedecek ve bedeninizin sınırlarını yeniden keşfetme fırsatı bulacaksınız. Her ders farklı bir beden bölgesinin güçlenme ve esneme tekniklerini beraber çalışacağız ???????? Gelin pratiğimizi paylaşalım ????
...

Devamını okuyun

Yin Yoga Uzmanlaşma Programı 108 Saat Yoga Alliance Onaylı Online veya Stüdyo

Ankara Yogasoul veya Online Olarak

Elif Böcekli ile 108 Saat Yin Yoga Uzmanlaşma Programı 23 Ocak’ta başlıyor. 


Bu program her ne kadar yin yoganın temellerini atıp detaylarına daldığımız bir program olsa da, genel olarak yoga pratiğimize dair yeni bir bakış açısı geliştirmemizi sağlıyor. 

Estetik kaygılarımızdan özgürleşip “ideal beden” ya da “ideal poz” algısının ötesine geçip o anki ihtiyacımıza uygun olarak değişebilen ve bizim için işlevsel olan yoga asana pratiğini keşfetmeye başlıyoruz. 


Bu eğitim süresince; Yin yoga pozlarını deneyimlerken anatomik farklılıklarımızı karşılaştırarak, bedenimize en uygun olan poz alternatiflerini oluşturmayı, fiziksel bedenimizin sınırlarını, hareket açıklığını ve potansiyelini keşfetmeyi, yoga pozlarının enerji bedenimizde, duygusal ve zihinsel dünyamızdaki karşılığını araştırmayı hedefliyoruz. 


Bu eğitimin sonunda; ezbere dayalı olmayan anatomi bilgisini yoga pratiğimize aktarma, kişisel pratiğimizi oluşturma, yoga derslerimizin içine yin yoga pozlarını dahil etme, farkındalık temelli yin yoga dersleri verebilme becerisi geliştirmiş olacağız. 


Eğitimin içeriği


...

Devamını okuyun

Yoga Pozlarına Hareketlerine Sanskrit Dilinde Asana Denir

Asana, yoga pozlarının fiziksel uygulamasıdır. Yoganın fiziksel yönüne geniş anlamda atıfta bulunmanın yanı sıra, asana, “Handstand benim için gerçekten zor olan bir asanadır" gibi tek bir pozu tanımlamak için de kullanılabilir.


Çoğu insanın yoga pozlarını daha spesifik olarak asana olarak adlandırılabilir. Yoganın sekiz basamağı vardır. Yoga asana'nın yanı sıra pranayama (nefes egzersizleri), dhyana (meditasyon), yamalar (sosyal davranış kuralları), niyamalar (kendi kendine gözlemler), pratyahara (duyuların geri çekilmesi), dharana (konsantrasyon) ve samadhi'yi (mutluluk) da kapsar. .


Asanaların Faydaları

Asanalar esnekliği, kuvveti ve dengeyi geliştirmek için yapılır.1 Nefes alma ve odaklanma, stresi ve endişeyi hafifletmeye yardımcı olabilir. Pozlar sadece fiziksel egzersizler anlamına gelmez, daha çok fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlığı iyileştirmek için bütünsel olarak bir zihin-beden uygulaması olarak kullanılır.


Yoga Pozlar için Sanskritçe İsimler

Asana, trikonasana, virabhadrasana ve eka pada rajakapotasana gibi yoga pozları için Sanskrit adlarında kullanılır. Bunu ve diğer birkaç Sanskrit terimini bilmek, bu karmaşık isimleri çözmenize yardımcı olabilir. Örneğin eka pada tek ayak anlamına gelir, bu nedenle bu pozlarda bir ayağın diğerinden farklı bir şey yapmasını bekleyebilirsiniz. Parsva, taraf anlamına gelir (genellikle bir tarafa bakan bir poz), parivrtta, çevrilmiş anlamına gelir (genellikle bir pozun bükülmüş bir versiyonu) vb. Bu kalıpları anlamaya başlamak, isimlerin daha anlamlı olmaya başlamasına yardımcı olur.



...

Devamını okuyun

Adres

Birlik Mahallesi 486. Sokak No 7 Çankaya Ankara

Telefon

03124950500

Çalışma Saatleri

Haftaiçi : 10:30 - 20:30

Haftasonu: 10:30 - 16:00

E-Posta

info@yogasoul.com.tr

Yabancı kalmayın, bize ulaşın!

İletiniz en kısa sürede değerlendirilerek tarafınıza dönüş sağlanacaktır. İlginiz için Yogasoul ekibi olarak teşekkür ederiz.

Mesajınız başarıyla gönderildi. Teşekkür Ederiz!
Lütfen e-posta adresinizi ve mesajınızı doğru ve yazınız